רפואה סינית לילדים

אל עולם הטיפול בילדים נחשפתי בעקבות מחלת ילדות ארוכה ממנה סבל בני. באותה תקופה מצאתי את עצמי נשארת בבית שעות רבות ומפסידה ימי עבודה, והילד שהעלה חום בלי הפסקה פשוט סבל.
התסכול היה רב, וכך גם חוסר האונים והכעס על עצמי על שאין לי את הכלים לטפל בו.
בהמשך פניתי עם בני לקבלת טיפולים ברפואה סינית ממטפלים אשר התמחו בתחום הטיפול בילדים ואז בני התחזק ומצבו הבריאותי השתפר פלאים.
בעקבות הקושי שלי, החלטתי שגם אני רוצה ללמוד כיצד לטפל בעצמי בילדים ולעזור בקליניקה לאותם הורים שנמצאים באותו מצב.
במשך מספר שנים למדתי והתמחיתי בטיפול ברפואה סינית לתינוקות, ילדים ובני נוער וכיום אני מטפלת בגילאים אלו בקליניקה, במספר שיטות המותאמות אישית לכל ילד. אני גם מלמדת את ההורים עצמם כיצד לטפל בילדם בבית ועל ידי כך לשפר את בריאותו.
הטיפולים מאפשרים לילד להתחזק, ולהפסיד פחות ימי גן ובית ספר וההורים מפסידים פחות ימי עבודה. לטווח הארוך, הילד חולה הרבה פחות. הטיפולים נעשים בעזרת משחק, דמיון מודרך ובאוירה נעימה. חשוב לי מאד ליצור חווית טיפול טובה לילד, שתגרום לו לרצות שוב לבוא בשמחה לטיפול.

רפואה סינית לילדים - שאלות ותשובות

גזים וקוליק,
ריפלוקס, 
הוצאת שיניים,
אי שקט בתינוקות,
נזלת והתקררות,
שיעול,
צורך בחיזוק מערכת החיסון,
ברונכיט,
אסטמה,
מחלת הפה והגפיים,
דלקות אוזניים חוזרות ונוזלים באוזניים,
שקדים מוגדלים,
כאבי בטן,
כאבי ראש בילדים ובני נוער,
הזעות בכפות ידיים,
מחלות חום על רקע ויראלי/חיידקי,
ירידה בתאבון בילדים,
בעיות ניורולוגיות,
בעיות רגשיות,
אי שקט,
פציעות ספורט בילדים ובני נוער,
עצירות כרונית,
שלשולים,
(ועוד)

*
הטיפולים אינם מחליפים ייעוץ וטיפול רפואי בעת הצורך. 
במידה והילד כבר מקבל טיפול רפואי – טיפולי הרפואה הסינית יותאמו כהשלמה לאותו טיפול. 


טווינא לילדים

בשיטת מגע זו, הנהוגה כבר שנים רבות בסין, מטפלים בתינוקות מגיל יום ועד גיל 7 לערך.
טיפול הטווינא לילדים מתבצע גם בישיבה וניתן לבצעו גם בזמן שהתינוק יונק.
הטיפול קצר, נעשה על הבגדים, אינו דורש מגע עמוק ואינו כואב.
בעזרת טכניקות מגע פשוטות, הטיפול גורם לגירוי לאורך המרידיאנים השונים בגוף.
בילדים, השפעת הטיפול היא מהירה יחסית.
בנוסף לטיפול בילד בקליניקה, אני מלמדת את ההורים כיצד להמשיך באותו הטיפול בדיוק גם בבית.
לאחר תשאול ואבחון אני בונה פרוטוקול טיפולי המותאם אישית לכל ילד. הטיפול נעשה באווירת משחק, תוך שמירה על קשר עין עם הילד, התבוננות ותשומת לב לשינויים המתרחשים בגופו במהלך הטיפול.
המשך הטיפול בבית, מאפשר להורים להפחית חוסר אונים מול המחלה של הילד, להרגיש שהם שותפים מלאים לשיפור במצבו ולהרוויח זמן איכות יקר איתו.
הכלים שההורים מקבלים כדי לטפל בילדם יכולים לעזור להם במידת הצורך גם בעתיד, לאחר סיום סדרת הטיפולים. הורים רבים מספרים שהם מיישמים חלק מהטכניקות גם על האחים האחרים בבית.

תינוק ישן

טווינא לילדים - שאלות ותשובות

טיפול הטווינא לילדים קצר יחסית, לא מכאיב, לא כרוך במגע עמוק ולא דורש להוריד בגדים (המגע מתבצע מעל הבגד).
ניתן לבצע אותו בתנוחות שונות, כולל כשהילד בזרועות ההורה ואפילו תוך כדי הנקה. 
הטיפול מתבצע באווירה נינוחה ומשחקית ותוך תשומת לב לתגובות האישיות של הילד, כדי להבטיח שיהווה חוויה נעימה. 

דיקור סיני מותאם לתינוקות וילדים

בדיקור סיני לילדים הטיפול נעשה בעזרת מחטים דקיקות מאד, מצופות בסיליקון. משך זמן השארת המחטים משתנה בהתאם לגיל, והוא נע בין שניות בודדות בתינוקות ועד מספר דקות בילדים.
לאחר תשאול ואבחון מצבו של הילד, אבחר מספר מצומצם של נקודות דיקור, לרוב בין מחט אחת לארבע, בהתאם לגיל הילד. הטיפול נעשה תוך כדי משחק ובשיתוף ההורים, ליצירת תחושת ביטחון לילד.

אושרת בטיפול בקליניקה

דיקור סיני לילדים - שאלות ותשובות

בעיקרון ניתן לטפל בדיקור סיני כבר מיום הלידה. עם זאת, בגילאים המאד צעירים, בין מספר ימים לגיל חודשיים-שלושה הראשונים, טיפול הבחירה שלי יהיה טווינא ילדים או שונישין – שיטות שאינן פולשניות. כשאני מבצעת דיקור לתינוקות בגילאים צעירים מאד, הטיפול יתבסס על נקודת דיקור אחת או שתיים לכל היותר.

על גיל שנה – לשניות בודדות בלבד. מגיל שנה – ההמלצה היא דקה אחת לכל שנת גיל של הילד.

דווקא בתקופת מחלה פעילה כגון חום מדיד, דלקת ריאות, התקררות, דלקת גרון ועוד מומלץ מאד להגיע לטיפול עם הילד. הטיפול בזמן מחלה פעילה יעיל מאד ומהווה חלון הזדמנויות לסלק פתוגנים שחדרו לגוף. ומאפשר לילד להתמודד טוב יותר עם תהליך הריפוי ואפילו מקצר ימי מחלה.

הטיפול בקליניקה בגילאים הצעירים מתבצע תוך כדי משחק, בישיבה על השטיח או על מיטת הטיפולים, או כאשר הילד יושב על ברכיו של ההורה. זמן השארת המחטים בגילאים האלו קצר מאד, כך שהטיפול מהיר וממוקד. תפקידו של המטפל לגרום לילד להתרכז ולעזור בהצלחת הטיפול. לבסוף הילד מקבל פרס קטן, כחיזוק על שיתוף הפעולה.

שונישין (Shonishin)

שונישין היא שיטה מסורתית הנהוגה ביפן לטיפול בתינוקות וילדים.
משמעות המושג שונישין: 
Sho  – ילד, ni – קטן, shin – מחט.
זו שיטת דיקור ייחודית, שאינה חודרת את העור. הטיפול נעשה בעזרת כלי מתכת קטנים ולהם אני קוראת בקליניקה "דיגדוגונים". ההרגשה שהילד חווה במהלך הטיפול היא מעין דיגדוג נעים על פני העור. הטיפול נעשה באווירת משחק, אינו כואב ואינו גורם לחשש אצל הילד ולכן יתאים מאד גם לילדים הפוחדים מהמחטים.
כלי הטיפול יוצרים גירוי לאורך המרידיאנים בגוף, בהתאם לאבחנה, המשתנה מילד ליד. בסוף הטיפול ההורים מקבלים הדרכה כיצד להמשיך את הטיפול כל יום בבית, למשך מספר דקות, בעזרת כלים שמדמים את כלי הטיפול מהקליניקה (לדוגמא: מברשת שיניים, כפית ועוד).

אביזרים לדיקור ילדים

שונישין - שאלות ותשובות

הטיפול חיצוני בלבד, לא חודר את העור ולא כרוך בכאב אלא רק בתחושת דגדוג נעימה. הוא מתבצע באווירת משחק נינוחה ותוך תשומת לב לצרכי הילד ולתחושותיו.

פורמולות צמחים סיניים לטיפול במחלות ילדות​

הטיפול בפורמולות צמחים בילדים נהוג כבר שנים רבות בסין. הצמחים הנבחרים, בגילאים האלו, יהיו כאלו המותאמים לגופם של הילדים, נספגים יותר בקלות במערכת העיכול שלהם ומאפשרים ריפוי אמיתי עמוק ויסודי למחלות הילדות השונות.
צורת הרקיחה הנבחרת לילדים הינה באבקה טחונה של צמחים מיובשים או במשרה של צמחים באלכוהול, שאותו ניתן לנדף במים חמים לפני השימוש. 

צמחים סיניים

פורמולות צמחים סיניים לילדים - שאלות ותשובות

הצמחים כולם באישור משרד הבריאות, ועם כשרות בד"ץ חותם סופר.