רפואה סינית: דיקור, צמחי מרפא, כוסות רוח

דיקור סיני (אקופונקטורה)

בשיטה זו נעשה שימוש במחטים סיניות גמישות ודקות במיוחד. מחטים אלו משפיעות על נקודות לאורך ערוצי אנרגיה, שמשויכות לאיברים שונים בגוף.
למרות החשש הטבעי מדקירה ומהחדרת מחטים לגוף, תחושת אי הנוחות בעת הטיפול היא מזערית.
על פי מחקרים שונים, כאשר המחטים ממוקמות בנקודות המתאימות ביכולתן לסייע בשיכוך כאב, לאזן רמות סוכר בדם, לחזק את המערכת החיסונית, לזרז תהליכי ריפוי בגוף ועוד.

דיקור סיני - שאלות ותשובות

מומלץ לבחור מטפל אשר סיים מסלול של 4 שנות לימוד במכללה מוכרת.

משך זמן השארת המחטים נעה בין 20-40 דקות בהתאם לבעיה ולגישת הטיפול בה אבחר.
מספר הטיפולים המומלץ משתנה ממקרה למקרה. כאשר מדובר בבעיה אקוטית שקיימת זמן קצר טווח הטיפולים נע בין 4-6 טיפולים בממוצע.
כאשר מדובר בבעיה כרונית שנמשכת מספר חודשים עד מספר שנים ההמלצה היא לסדרה של 10 טיפולים בממוצע ולפעמים אפילו יותר.

המחטים הינן סטרליות ומושלכות בסוף הטיפול לפח מיוחד המיועד לפסולת רפואית.

מגוון הבעיות שבהן אפשר לטפל בעזרת דיקור סיני רחב מאוד.
בקליניקות שלי אני מטפלת, בין היתר, באנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות המלוות בכאב. למשל: בלט דיסק, כאבי גב, צוואר תפוס, דלקת במפרק הירך, כאבי כתפיים, כאבי ברכיים ושיתוק בפנים (פציאליס).
בנוסף, אני משתמשת בדיקור כדי לעזור לאנשים הסובלים מסינוסיטיס כרוני, שיעול ומחלות חורף שונות, צרבות, עצירות כרונית, מתח נפשי, עייפות כרונית, הרפס זוסטר (שלבקת חוגרת), מיגרנות וכאבי ראש, כאבי בטן ועוד.

צמחי מרפא סיניים

השימוש בצמחי מרפא סיניים מוכר כבר אלפי שנים. בעזרת שילוב של מספר צמחים ניתן לסייע בטיפול במגוון רחב של מחלות, החל מהתקררות ועד מחלות וכאבים כרוניים.
לאחר קביעת האבחון, מותאמת למטופל פורמולת צמחים אישית, בהתאם לתלונה איתה הגיע לטיפול. הצמחים בהם אני משתמשת בקליניקה גדלים בסין ועוברים ביקורת איכות על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA.

מפגש בקליניקה

צמחי מרפא סיניים - שאלות ותשובות

הטיפול בעזרת צמחים מתאים למגוון רחב של בעיות בגוף וכמעט בכל בעיה ניתן לטפל: חוסר איזון במערכת העיכול, הנשימה, גניקולוגיה, מחלות החורף השונות, עייפות וחיזוק מערכת החיסון, דלקות פרקים, הפרעות שינה, חרדה ,דיכאון, מגרנות, סחרחורות ועוד.

כוסות רוח

כוסות רוח הן כלי טיפולי נהדר, יעיל ביותר לטיפול במקרים של התקררות, שיעול, התכווצות וכאבי שרירים, לחץ על העצב הסיטאי שמקרין מהגב התחתון לכיוון הישבן והרגל, כאבי גב עליון ותחתון, כאבי ראש כתוצאה מצוואר תפוס ועוד. בימי החורף מומלץ גם כ"טיפול תחזוקה".
במהלך הטיפול, כוסות מיוחדות מוצמדות לגוף ומחוממות מבחוץ בעזרת להבה חמה קטנה, כך שנוצר וואקום בתוך כל כוס.
את הטיפול בכוסות הרוח אני משלבת במקרים רבים יחד עם טיפולים ברפואה סינית קלאסית או עיסוי בשמנים.

כוסות רוח

כוסות רוח - שאלות ותשובות

משפרות זרימת דם מקומית, מסלקות "רוח" וקור מרגיעות כאב ואפילו גורמות לתחושת רוגע.

הטיפול בכוסות רוח לא מכאיב, אלא מלווה בתחושה וואקום נעימה למדי – תחושה שמטופלים מגדירים לפעמים כ"כאב טוב".

במהלך הצמדת הכוס לגוף נוצרת המטומה (שטף דם קל) ונשאר סימן אשר נעלם תוך מספר בודד של ימים (עד שבוע), לפי סוג העור.