יושבים שעות בבית או מול המחשב? המאמר הזה בשבילכם

יושבים שעות בבית או מול המחשב? המאמר הזה בשבילכם

מציאות חדשה נכפתה עלינו...

השנה השנה היא שנת 2020 חודש מרץ עונת האביב בפתח , מציאות חדשה נכפתה עלינו
וירוס אכזרי מתפשט בעולם (וירוס הקורונה) ובמקום להנות מהשהייה מחוץ לבית ומפגשים עם בני משפחה וחברים חלקנו נאלצים לעבור לעבודה מהבית מול המחשב ולנסות להצליח לנהל שגרת חיים חדשה.
לא כולנו הורגלו לשבת מול המחשב שעות רבות ויש לזה מחיר
פיזית וגם נפשית
ישיבה ממושכת מול המחשב בחלל סגור , לאורך זמן , גורמת בין היתר , לעומס בפלג גוף עליון  , מחלישה את שרירי הגב התחתון , גורמת לרגישות וצריבה בעיניים וכאבים במפרקי הידיים ,   מאטה את קצב חילוף החומרים ועשויה לגרום לתחושת דאון סגירות ואפילו ריחוק ריגשי וחברתי  

הכל עניין של איזון

לפי הרפואה הסינית בגוף שלנו זורמת רשת מרידיאנים אלו הם תעלות בגוף , שדרכם זורמים אנרגיה ודם בצורה מעגלית ויוצרים מעין רשת תעבורה , המחברת ומזינה את כל חלקי הגוף ומאפשרת תקשורת בניהם ולעבוד כיחידה אחת
אותה אנרגיה נקראת לפי הרפואה הסינית צ'י , זוהי אנרגית החיים , הכוח העומד מאחורי כל שינוי ותופעה בטבע. דרך חיים אשר מתבססת על תזונה נכונה , נשימה ותנועה מסייעת  לאדם לשפר תחומים רבים בחייו.
כאשר האדם יושב שעות רבות ואינו נמצא בתנועה רוב שעות היום , נוצרת תקיעות וחסימה בזרימת הצ'י במרידאנים. התקיעות הזו יכולה להתבטא בכאב, עומס ריגשי ואפילו הצטברות ליחה באזורים שונים בגוף , כמו לדוגמא ליחה בריאות,שעשויה לגרום לשיעול.
מטרת מאמר זה , ללמד אתכם מספר דרכים כיצד לשפר ולייעל את הישיבה הממושכת ולמנוע שחיקה בעבודה.

המלצות לישיבה נכונה מול המחשב

ישיבה ממושכת שעות רבות במשך היום בבית או מול המחשב משפיעה גם על רמות האנרגיה בגוף שלנו לכן מומלץ לבצע מספר פעולות במהלך היום כדי להעלות את רמת אנרגיה ולשפר מצב רוח

• בישיבה מול מחשב שימו כרית במידת הצורך , ברווח שבין הגב לכיסא.
• חשוב לשים לב שהמרפקים אינם באוויר , אלא מונחים על השולחן , הניחו את כל האמות על השולחן או על המשענות , בצדי הכיסא.
• ישרו את הגב , החליפו לכיסא נוח יותר , חשוב מאד לשמור על כתפיים רפויות וקרבו את גופכם אל השולחן.
• גובה המסך המומלץ הינו בזווית מועטה כלפי מטה כשהמבט נמוך מגובה העיניים כשאתם יושבים עם גב ישר.
• רצוי להוסיף הדום לרגליים , מתחת לשולחן , או דרגש המותאם לישיבה מול מחשב.
• השתדלו לקחת הפסקות לעיתים קרובות , מהעבודה מול המסך: קומו מהכיסא, בצעו תרגילי הרפיה לכתפיים , צוואר ומפרקי כפות הידיים.
• אם בעבודתכם הנכם יושבים שעות רבות על כורסא , דאגו לקום מדיי פעם , לבצע תרגילי מתיחות והרפיה לגב התחתון
• הימנעו ממיזוג יתר של סביבת העבודה והבית כדי למנוע יובש בעיניים ועייפות
• המרחק הרצוי לישיבה מול המחשב הוא 70-50 סנטימטרים על מנת למנוע בעיות בראיה במידה וישנה הידרדרות בראיה מומלץ לפנות לבדיקה רפואית

 

הנחיות כלליות לשמירה על רמת האנרגיה במהלך יום העבודה והשהייה בבית

• הימנעו מארוחות כבדות מדיי במהלך יום העבודה העלולות לגרום לתחושת כבדות, עייפות וירידה בריכוז.
• הקפידו בביתכם או במקום עבודתכם , שהחלל בו אתם שוהים יהיה מואר באור יום טבעי ותאורה צהובה (לא מומלץ תאורת פלורוסנט) רצוי לבחור את שולחן העבודה קרוב לחלון ואם אתם שוהים זמן רב בבית, מומלץ לפתוח מדיי פעם את החלון ולתת לקרני השמש להאיר את פניכם.
• לאכול בנחת וללא הסחות של טלפון ושיחות מטרידות.
• לא לאכול בעמידה ובזמן מתח.
• הקפדה על שתיית מים מספקת ביום.
• אם קיים עומס מחשבתי ורמת הריכוז נפגעת מומלץ לקום מהכיסא ,  שתו כוס מים , לעבור לחדר אחר , לנוע ולבצע תרגילי שחרור והרפיה למפרקי הידיים הצוואר והכתפיים ותרגול של נשימות למשך מספר דקות

יש לכם כדור טניס בבית? קבלו טיפ לטיפול ביתי להפחתת עומס משרירי הצוואר וגב עליון

תמונה : אתר pexels

לסיכום

כדי לשמור על זרימה חלקה של צ'י והעלאת רמות אנרגיה בגוף וכדי להימנע משחיקה כתוצאה מישיבה ממושכת , רצוי להיות בתנועה , כך נוכל לשמור על גוף בריא ונפש בריאה.
אם אתם סובלים מכאבים שונים בגוף , עייפות ומתח רב , כתוצאה משחיקה בעבודה וישיבה ממושכת , כדאי שתדעו שטיפולים ברפואה סינית , הכוללים דיקור סיני , טווינה , צמחי מרפא והמלצות לאורח חיים בריא על ידי מטפל מוסמך , יכולים להטיב משמעותית עם מצבכם
** הטיפים הניתנים במאמר הינם בגדר המלצה בלבד במידת הצורך מומלץ לקבל ייעוץ רפואי על ידי רופא מוסמך
נכתב על ידי אושרת אלפסי DIPL.CM מוסמכת ברפואה סינית וטיפולי מגע

כאבים שונים - המלצות וחוויות מטופלים מהקליניקה שלי

שיפור משמעותי אחרי טיפול אחד בלבד

לאושרת הגענו בהמלצת חברה כדי לטפל בכאבי הראש של הבן שלי בן ה-7. הייתי סקפטית ולא ממש ציפיתי לכלום, בטח לא לשיפור משמעותי אחרי טיפול אחד בלבד! ואפילו על הדרך קיבלנו בונוס – טיפול בנזלת על בסיס אלרגני. אושרת מקצועית מאד בעלת גישה מצוינת ומכבדת הן למבוגרים והן לילדים, ישרה וישירה מסבירה בעריכות בסבלנות ועונה… להמלצה המלאה "שיפור משמעותי אחרי טיפול אחד בלבד"

פשוט הצלת לי את הגב

אחרי טיפול מושלם של פירוק והרכבה עדיין מרחפת!! אושרת יש לך מגע קסם. את מטפלת במקצועיות בהקשבה עם הנשמה. היה לך חשוב להבין בדיוק מה כואב וממה זה נובע ולטפל גם נקודתית וגם להרגיע את כל הגוף פשוט הצלת לי את הגב!!! ממליצה בחום לכל מי שחווה כל סוג של כאב ירידת אנרגיות או רוצה… להמלצה המלאה "פשוט הצלת לי את הגב"

בארי

שיחררת תקיעות וכאבים ששיתקו את היד

אושרת היקרה, פגשתי אותך לפני חודש וקצת במקרה, התיישבנו אחת ליד השנייה וסיפרתי לך על כאב עמום ביד ומה אפשר לעשות בלי דיקור, כי דיקור עושה לי לא טוב בשנים האחרונות. מיד לחצת לי על כמה נקודות, הבאת לי מדבקות ודי מהר הייתה הקלה. אחר כך נפגשנו לעוד כמה מפגשים, זיהית שהגורם הוא מהכתף ופשוט… להמלצה המלאה "שיחררת תקיעות וכאבים ששיתקו את היד"

שירה רוזנבוים

ידי קסם שיודעות לשחרר כל כאב בגוף

אושרת הנדירה!! אין על הטיפול המקצועי והכייפי שלך. אני נהנת מכל רגע ורגע להרגיש את ידייך אשר יודעות לשחרר כל כאב בגוף. לאחר היכרות וטיפולים קבועים אצלך אני ממליצה לכל אחד ואחת להיות מטופלים שלך כי ידייך הן ידיי… להמלצה המלאה "ידי קסם שיודעות לשחרר כל כאב בגוף"

אורלי איילון

לאחר שני טיפולים הרגשתי הקלה בכאב

בהיותי בת 65 עברתי ניתוח עקמת. אני מתעמלת כל השנים ובעשור האחרון התעמלות מים. הגעתי לאושרת עם כאבי גב תחתון והקרנה לרגליים שמלווה בכאב. לאחר שני טיפולים הרגשתי הקלה. מאז אני מגיעה לטיפולי תחזוקה לגב, כתפיים ורגליים אצל אושרת ומרגישה נפלא. אושרת חכמה,נעימה ומשדרת מקצועיות. תודה לך אושרת, המשיכי… להמלצה המלאה "לאחר שני טיפולים הרגשתי הקלה בכאב"

ליאורה נינוה

כתיבת תגובה